مرصد

    «مرصد» مجموعه‌ای از گزارش‌ها است که توسط «گروه رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی» مرکز رصد بینا تدوین می‌شود. این محصول، ماحصل تحلیل و تفسیر کلان‌داده‌های شبکه‌های اجتماعی و با هدف شناخت جریان‌ها، شبکه‌ها و تحلیل کنش‌های گفتاری و رفتاری کاربران فارسی‌زبان است. «مرصد» با استفاده از فنون داده‌کاوی و رویکردی تلفیقی (کمی و کیفی) به تحلیل داده‌ها می‌پردازد. این تحلیل‌ها شامل تحلیل محتوای کیفی ، تحلیل محتوای کمی و تحلیل شبکه برای مطالعه روابط و پیوندهای بین کنشگران است. هدف این گزارش‌ها، ارائه دیدی جامع‌تر به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی است.